Балканленд

„Лајбах“ се враќаат на сцените низ Европа: Наскоро нов албум

Новиот албум на „Laibach“ насловен „Wir sind das Volk (ein Musical aus Deutschland)“ пристигнува кон крајот на март Со новиот албум, „Laibach“ носи уникатен спој на концерт и театар. Албумот излегува на 25-ти март во дигитална и луксузна ЦД форма, додека двојното винилско издание се очекува на 10-ти јуни 2022 година. Албумот комбинира музика од познатата театарска продукција „Wir sind das Volk“ („Ние сме луѓето“), која премиерно беше изведена во театарот „Хебел ам Уфер (HAU)“ во Берлин на 8 февруари 2020 година. Беа изведени уште две претстави пред да биде прекината продукцијата поради пандемијата.

„Wir sind das Volk“ е заснован на делата на Хајнер Милер (1929-1995), еден од најважните драматурзи во германското говорно подрачје по Брехт. Нераскинливата врска на „Laibach “со театарот започна во 1984 година кога тие компонираа музика за квартетот „Хајнер Милер“, претстава претставена во Словенечкиот народен театар во Љубљана. Следната година, тие се сретнаа во Берлин со Милер, кој им предложи да соработуваат. Милер продолжи да ја користи нивната музика во продукцијата, но соработката никогаш не се случи сè додека директорот на Меѓународното здружение „Хајнер Милер“, Ања Квикерт, не предложи постхумен проект заснован на стиховите на Милер.

Ја следевме стратегијата на самиот Хајнер Милер во сечењето и преуредувањето на материјалот, ги зедовме неговите стихови и ги ставивме во друг контекст, повторно поврзувајќи ги со музиката, за да ја вовлечеме публиката во неа или да ја отуѓиме од неа. Музиката ги отклучува емоциите и затоа е одлична манипулативна алатка и моќно пропагандно оружје. И затоа комбинацијата на Хајнер Милер, кој театарот го гледаше како политичка институција, и „Лајбах“, не може да биде ништо друго освен мјузикл “, објаснуваат од бендот.

На корицата и внатрешната корица на албумот има дела на познатиот австриско-ирски уметник на хиперреализмот Готфрид Хелнвејн, кои припаѓаат на неговиот најзначаен и најпознат циклус „Богојавление“ и во кои доминира ироничната драма „Заводлива убавина“ на националсоцијализмот цитирана преку христијанската иконографија.

Во март годинава ќе продолжат настапите во берлинскиот „ХАУ“, а потврдени се и Загреб, Љубљана, Хамбург, Марибор и настап во европската престолнина на културата – Нови Сад.

Можеби ќе ве интересира: